משלוח חינם בהזמנות מעל 299 ש"ח

הימים הראשונים בבית עם התינוק

הגעתו של תינוק חדש היא אירוע משמח ורגשי במיוחד עבור ההורים. הימים הראשונים עם התינוק בבית הם לרוב הזכורים והרגשיים ביותר. עם זאת, הם יכולים להיות גם מאוד אינטנסיביים ומתישים

 

אל דאגה, זה לגמרי נורמלי להרגיש תערובת של רגשות עזים לאחר הגעת התינוק. אהבה ממבט ראשון לא בהכרח מתרחשת מיד מהלידה, והירידה בהורמונים היא לעתים קרובות פתאומית! בנוסף, מציאת קצב חדש עם התינוק מפרה את האיזון המשפחתי. אתם יכולים להרגיש גם שמחים וגם חרדים, או נרגשים ומפוחדים. הוסיפו לזה עייפות, ואתם מקבלים קוקטייל נפיץ! קושי בשינה, אכילה נכונה, תחזוקת הבית או אפילו מקלחת… הימים הראשונים עם התינוק הם לעתים קרובות קדחתניי.

 

התינוק זקוק לטיפול מתמיד, אוכל כל שעתיים עד שלוש, ואז תנומה… מה שמקשה על תכנון פעילויות אחרות. החיים שלכם הפוכים… ובצדק!

 

במאמר זה, נכסה את השינויים הגדולים שאתם עשויים לחוות בימים הראשונים של חיי התינוק שלכם. אנו מקווים שטיפים אלה יעזרו לכם להרגיש מוכנים יותר לצעד הגדול של החזרה הביתה.

 

השינה

מציאת קצב בימים הראשונים עם התינוק

 

נכון שמציאת שינה היא לעתים קרובות אתגר אמיתי להורים חדשים. אכן, התינוק יוצא מפקעת ללא אור, רעש או גירויים אחרים, ומגיע לעולם מלא בגירויים עם קצב חדש למצוא. עם צורך להאכיל כל 2 עד 3 שעות, הקצב של התינוקות הוא קופצני. למרות שהם ישנונים גדולים עם 16 עד 20 שעות שינה ביום… התינוק יישן רק במקטעים של 2 עד 4 שעות! זה יכול להשאיר את ההורים מותשים ומתוסכלים מחוסר היכולת לישון מספיק. כדי לעזור לכם למזער את העייפות, אתם יכולים לנסות לישון באותו זמן כמו התינוק שלכם במהלך היום. אתם יכולים גם לבקש עזרה מחברים או בני משפחה כדי להקל עליכם. כמו כן, זכרו לצפות בתינוק שלכם כדי לזהות ולצפות את הסימנים הראשונים של עייפות וכך להשכיב אותו לישון בזמן הנכון. מאוחר יותר, אתם יכולים לאמץ שגרת שינה לתינוק. זה יכול להיות אמבטיה חמה לפני השינה או שיר ערש רך כדי לעזור להרגיע ולהרגיע אותו. אין טעם לקבוע שגרה מראש מכיוון שהתינוק אינו מבחין בין יום ללילה. המושג של שעון ביולוגי לא יופיע עד סביב גיל שמונה שבועות.

 

צפו את הצרכים שלכם לפני הלידה

 

כדי להימנע מלהיות מוצפים, חשבו על צפיית הצרכים שלכם. אכן, אתם יכולים להכין מנות קטנות מראש ולהקפיא אותן כדי שלא תצטרכו לבשל במהלך כל חודש הזהב. כמו כן, אל תהססו לשים שעות ניקיון ברשימת המתנות שלכם, זה יקל עליכם במהלך הימים הראשונים של חיי התינוק שלכם. אם אתם לא מרגישים בנוח עם זה, התארגנו עם בן/בת הזוג שלכם לכל מה שקשור לניהול המשימות היומיומיות. אכן, במהלך חודש הזהב, האם צריכה להקדיש את עצמה 100% לתינוק. השתמשו ונצלו את הסובבים אתכם כדי להאציל כמה שיותר משימות.

 

טיפול בתינוק במהלך הימים הראשונים עם התינוק

 

כמובן, יילוד ידרוש הרבה (הרבה) מתשומת הלב שלכם. יתכן שיהיה קשה בהתחלה לשלב את כל הרפלקסים הנכונים בחיי היומיום שלכם, אבל אל תדאגו, במהרה תהפכו למומחים באמבטיית תינוקות והחלפת חיתולים!

 

אמבטיית תינוק

 

התינוק שלכם לא יצטרך להתרחץ כל יום. 2 עד 3 אמבטיות בשבוע יספיקו. אבל תראו, רגעים אלה במהרה יהפכו למועדפים עליו! תחושת הציפה תזכיר לו תחושות מנחמות מתוך הרחם. תדירות, טמפרטורה… אל תהססו לשאול את כל השאלות שלכם למיילדות שילוו אתכם בבית החולים. הן יקחו את הזמן ללמד אתכם את התנועות הנכונות לפני שישחררו אתכם למים העמוקים (תרתי משמע). למרות שהתינוק אינו צריך להתרחץ כל יום, יש לשמור על רחצה יומית. עיניים, טבור, אוזניים וכל הקפלים הקטנים של גוף התינוק חייבים להיות מטופלים, אחרת לתינוק עלול להיות עור מגורה. אל תשכחו להשתמש במוצרים לעור עדין ורגיש של ילדים קטנים מאוד.

 

החלפת חיתולים של התינוק

 

זהו חלק שהורים צעירים לעתים קרובות חוששים ממנו… החלפת חיתולים. אבל אל תדאגו, בקרוב תהפכו למומחי חיתולים מכיוון שתצטרכו להחליף את הקטן שלכם בין 6 ל-10 פעמים ביום! החליפו את התינוק ברגע שהחיתול כבר לא יבש ולפני או אחרי כל ארוחה. לאחר כל החלפה, זכרו לייבש כל קפל קטן של עור כדי למנוע גירוי. כמו כן, בחרו חיתולים רכים שעדינים על עורם של הקטנטנים שלכם.

 

צאו לאוויר הצח, עבור התינוק ועבורכם

 

חלק מההורים ירגישו צורך, אחרים לא. בכל מקרה, אין חובה. החודש הזהב צריך להיות פקעת עבור התינוק ועבורכם. קחו את הזמן שאתם צריכים, ומעל הכל: הקשיבו לעצמכם. עם זאת, אם אתם מרגישים צורך לצאת, בחרו טיולים קצרים. 10 עד 15 דקות בהתחלה, ועדיף במקומות שקטים. הימנעו מתחבורה ציבורית, שהיא רועשת מדי וחשופה לוירוסים. אם אתם יולדים בקיץ, בחרו טיולים כשהחום עדיין לא גבוה מדי. בחורף, תצטרכו לחשוב על כיסוי הילד היטב.

 

הנקה

 

למרות שהיא טבעית, הנקה יכולה להיות קשה לחלק מהאמהות להתבסס. אכן, 3 הימים הראשונים לאחר הלידה הם קריטיים להנקה מכיוון שייצור חלב האם עדיין לא הגיע לרמה גבוהה. הפטמות שלך עלולות להיות כואבות וסדוקות. שקלי להשתמש בקרמים מתאימים או מגנים, שיכולים לספק הקלה. כמו כן, אל תהססי לבקש עצה ממיילדת או יועצת הנקה על איך להניק היטב, והתנוחות המועדפות. כמו כן, זכרי לנוח כמה שיותר, זה יעזור להפחית את הלחץ והחרדה הקשורים להנקה.

 

מעל הכל, אל תתייאשי מההנקה, ואמרי לעצמך שאם זה לא עובד עבורך: זה לא כישלון. עשית כמיטב יכולתך, ובהחלט תקבלי את ההחלטה הטובה ביותר עבור התינוק שלך.

 

אם את בוחרת בבקבוק במקום, תראי שיהיה צורך להצטייד באבקת חלב! הקטן הזללן שלך ישתה בין 6 ל-8 בקבוקים ביום… קצב לא רע! היתרון של הבקבוק הוא שאת יכולה לחלוק את המשימה עם בן הזוג שלך. אז אל תהססו להתחלף מי יכין את בקבוקי הלילה כדי לתת לשני לנוח בשקט.

 

דאגו לעצמכם

 

כשנולד תינוק, רוב תשומת הלב מתמקדת בקטן. אבל חיוני שתחשבו על עצמכם.

 

רגשות

 

הימים הראשונים שלכם עם יילוד בבית יהיו מלאים ברגשות. הורים יכולים להרגיש מאוד שמחים ומופתעים, אבל גם חרדים ומתוחים, וחשוב לזכור שרגשות אלה הם לגמרי נורמליים. ירידה בהורמונים, שינוי בסדרי עדיפויות, קצב חדש… זה לגמרי נורמלי להרגיש מוצף מכל האחריות והשינויים החדשים האלה בחייכם. כדי למנוע דיכאון לאחר לידה או התנגשות עם התינוק, אל תהססו לדבר עם הרופא או המיילדת שלכם. אנשי מקצוע בתחום הבריאות יהיו שם להקשיב לכם ולהדריך אתכם במידת הצורך. כמו כן, זכרו לנוח בכל פעם שאתם יכולים! עבודות הבית יכולות לחכות.. השינה שלכם צריכה לבוא קודם.

 

יצירת צוות

אנחנו לעתים קרובות מדברים על הקשר אם-תינוק בימים שאחרי הלידה. בעוד שזה חיוני, אסור לנו לשכוח את החבר השלישי בצוות שלכם: בן/בת הזוג שלכם. כדי למנוע מהם להרגיש מודרים, אל תהססו להפקיד בידיהם את התינוק שלכם לעתים קרובות ככל האפשר כדי שגם הם יוכלו ליצור קשר. התמקדו במגע עור לעור ככל האפשר, זה תמיד מגרה את הפרשת האוקסיטוצין ומחזק את הקשר של בן/בת הזוג שלכם לתינוק שלכם! כמו כן, אל תהססו להתחלף כמה שיותר כדי להקל על השני ולאפשר לו לישון. מתח מסוים עלול להופיע בגלל עייפות… זה נורמלי. המפתח הוא לתקשר כמה שיותר ולשתף את הצרכים והרגשות שלכם עם השני.

 

ביקורי משפחה

ביקורי משפחה יכולים להיות זמן נהדר להורים חדשים, אבל הם יכולים גם להיות מלחיצים. חשוב עבורכם לקבוע גבולות ולתקשר את הצרכים שלכם לבני משפחתכם. יש לכם את הזכות לסרב לביקור, לא משנה מה הסיבה: מוקדם מדי, עייפים מדי, צורך להישאר בפקעת שלכם… הסובבים אתכם חייבים לכבד את רצונותיכם. מומלץ שהורים יקבעו זמנים ספציפיים לביקורי משפחה כדי שלא תהיו מוצפים במספר מוגזם של מבקרים ולכן תתישו את עצמכם יותר ממה שסביר. אם הסובבים אתכם מתקשים להבין סירוב, אל תהססו לומר להם שהתינוק כאן, ושהוא או היא לא יעזבו בקרוב.

 

סיכום

הימים הראשונים בבית עם יילוד יכולים להיות מאוד מלחיצים ורגשיים. הורים צריכים לזכור שתקשורת עם בן/בת הזוג שלהם והסובבים אותם היא המפתח לקבלת עזרה ותמיכה. הם גם צריכים לזכור שהתינוק שלהם זקוק להרבה תשומת לב וטיפול, אבל חשוב לא לשכוח את עצמכם. נצלו את ה"חודש הזהב" הזה כדי למצוא את דרככם עם התינוק שלכם ולהתרגל לקצב החדש הזה. היו רגועים עם עצמכם. אתם לומדים תפקיד חדש, תעשו טעויות אבל מעל הכל, תעשו את המיטב שלכם!

 

בסופו של דבר, חשוב לזכור שכל משפחה היא ייחודית, ומה שעובד עבור משפחה אחת עשוי לא לעבוד עבור אחרת. קבלו את העצות שאתם צריכים, אבל הכי חשוב, תסמכו על עצמכם. התייעצות עם מומחים לגיל הרך יכולה גם להיות מצילת חיים בחודשים הראשונים של ילד

Website By TalPress