משלוח חינם בהזמנות מעל 299 ש"ח

טקס השינה: 6 טיפים להרדמת תינוק

"האם התינוק יישן לילה שלם?" – זו השאלה שכל הורים טריים שואלים את עצמם. אכן, גורמים רבים יכולים להשפיע על הלילה של ילדכם; ישנן שיטות המאפשרות לו לישון שינה טובה. יצירת טקס שינה בהדרגה לפני השינה היא אחת מהפעולות המעודדות הירדמות.

מדוע טקס השינה חשוב?

בלידתו, התינוק עדיין לא מבדיל בין יום ולילה. הוא מונע בעיקר על ידי הרעב והצורך לישון במהלך שלושת החודשים הראשונים לחייו. עם זאת, אתם יכולים להתחיל לעזור לו להתמצא באמצעות טקס לפני שלבי השינה ובמהלך היום. גם אם הוא נולד זה עתה, יצירת שגרה תרגיע אותו ותאפשר לו להבחין בהדרגה בין יום ולילה.

כשהתינוק שלכם בן שישה עד שמונה חודשים, ניתן לבסס את טקס השינה מדי ערב. הוא יוכל לצפות לרגעים חוזרים אלה ולפתח הרגלים טובים לפני השינה.

 

שש עצות ליצירת טקס השינה

 

  1. השכבת התינוק במרחב בטוח

כדי שהפעוט שלכם יעבור לילה מרגיע, אווירה המעודדת שינה היא חיונית. לשם כך, אנו ממליצים לעמעם את החדר, להימנע מכל פעילות מסיחה מדי ולהנמיך את קול הדיבור שלכם.

 

הסביבה שלו בזמן השכיבה חשובה מאוד גם כן:

– שימו לב שהטמפרטורה בחדר לא עולה על 20 מעלות (18 עד 19 מעלות באופן אידיאלי).

– בחרו מזרן המתאים היטב למיטה ולגודל שלו.

– אל תעמיסו יותר מדי את מרחב השינה שלו עם בובות פרווה או כריות.

– שמרו את החפץ שמרגיע אותו בהישג יד (בובת שינה, מוצץ, חולצה של אמא…).

היו ערניים גם לסימנים הראשונים של עייפות אצל ילדכם: פיהוקים, עפעפיים כבדים ועוד.. כך תוכלו לבסס את טקס השינה שלכם בזמן המתאים. ומעל הכל, קחו את הזמן הדרוש כדי שהרגלים אלה יהפכו לשגרה.

 

  1. התאימו את טקס השינה לגיל

כמובן, התינוק גדל ומתחיל להתבטא יותר עם הזמן. לכן חשוב לתת מקום לרגשות ולדיבור של ילדכם. גם אם זה מאריך את הטקס שלכם בכמה דקות, עדיף להסתגל. עם זאת, מומלץ שהטקס לא יימשך יותר מ-30 דקות בערך. הילד שלכם גם יצטרך לצחצח שיניים ולהתרחץ. הקפידו לחזור על שלבים אלה בסדר כרונולוגי בכל ערב לפני השינה כדי להרגיע את התינוק.

לפי מריה מונטסורי, חשוב גם שסביבת השינה תהיה פשוטה וחסרת אלמנטים מסיחי דעת.

לאחר סיום השגרה שלכם, השאירו את הפעוט במיטה תוך איחול לילה טוב, כבו את האור וצאו בשקט מהחדר.

 

  1. טקס קצר יותר לשנת צהריים

כדי לגרום לילדכם להבין את ההבדל בין שנת צהריים לשינה בלילה, עדיף ליצור שגרה שונה מזו של הערב. באופן אידיאלי, היא קצרה יותר ונמשכת רק כמה דקות.

היא יכולה לכלול:

– שיר קטן לזמזום

– סיפור קצר לקריאה משותפת

– החלפת חיתול

 

  1. מצאו את הטקס שלכם

בכל משפחה ולכל ילד, טקס השינה יכול להיות שונה. למעשה, לא לכולנו יש את אותם הרגלים וצרכים. אל תהססו לאמץ את כל ההנחיות שהוזכרו קודם ולהתאים אותן להרגלים שלכם.

 

מה שיוצר מרחב של אמון ורגיעה מספיק כדי שהתינוק יירדם בשקט הוא בעיקר הקביעות והצפיות של הטקס שלכם. כל אחד מההרגלים שנוצרו הם נקודות ציון אמיתיות עבור ילדכם.

 

  1. תהנו מהרגע המשותף

בנוסף ליתרונות שטקס השינה יכול להביא לשנת ילדכם, רגעים אלה הם זמנים מיוחדים באמת. זה מאפשר לחזק את הקשר ביניכם. גם אם מחשבותיכם רוצות לפנות למטלות יומיומיות אחרות, חשוב להישאר במודעות מלאה עם התינוק. כך הוא יהיה יותר נוטה ליהנות מאירועים אלה ויהיה רגוע יותר .

כמובן, זה גם הזמן האידיאלי למלא את המצברים במילים מתוקות, חיבוקים ונשיקות לפני לילה טוב של שינה. אנחנו יודעים שכל המחוות האלה נעימות ומועילות לכולם.

יתכן שהפעוט שלכם יקרא לכם כמה פעמים מסיבות שונות כמו לחץ וסיוטים. במקרים אלה, אתם יכולים לנחם אותו בפניות הראשונות שלו אך הקפידו לסיים זאת בנחישות ובעדינות כדי שהתערבויות אלה לא יהפכו לחוזרות ונשנות.

 

  1. כמה רעיונות לשגרה

– בצעו משחק רגוע לפני צחצוח השיניים.

– שירו שיר ערש.

– קראו או המציאו סיפור.

– קחו את הזמן ללבוש פיג'מה (או תנו לו לעשות זאת אם הוא בגיל שהוא עצמאי בהלבשה).

– עטפו את התינוק החדש שלכם.

– הציעו לו בקבוק או הנקה.

– תנו לו אמבטיה (לא חובה לסבן אותו בכל פעם, הוא יכול פשוט לטבול במים).

– בקשו ממנו לסקור את השלבים העיקריים של יומו.

– הקשיבו יחד לקולות הלילה והסבירו מה אתם שומעים בלחישה.

– הציגו סיפור עם צל הידיים שלכם או בובות.

 

ומה אם התינוק לא ישן בבית?

אם התינוק הולך לישון מחוץ לבית, אצל הסבים והסבתות או במעון למשל, זה לא נורא אם טקס השינה אינו זהה לשלכם. הוא ידע להבחין בין שגרה המבוצעת בבית לבין זו שנעשית במקום אחר. העיקר הוא שסביבת השינה שלו תהיה מתאימה להרגעה ושאלמנטים מרגיעים תמיד יהיו שם ללוות אותו. אל תשכחו את בובת השינה האהובה עליו במזוודה.

Website By TalPress